Stel u voor dat u een deskundige bent op een bepaald gebied en een buitenlandse partij wil graag met u in zee gaan voor een opdracht of project. U woont zelf in Nederland en valt ook onder de Nederlandse (fiscale) wetgeving. Een dergelijke opdracht aanvaarden is wat lastiger doordat uw opdrachtgever u niet tijdelijk op hun payroll kan zetten. Facturen sturen zou kunnen, maar vraagt een boekhouding, btw-aangiften, inschrijving KvK en wellicht wordt de samenwerking als dienstbetrekking aangemerkt. Via onze payroll service kan alles eenvoudig en tegen vaste kosten worden geregeld.
Hoe gaat het in zijn werk. We sluiten een payroll overeenkomst tussen u, uw opdrachtgever en ons kantoor. In die overeenkomst wordt afgesproken tegen welke voorwaarden en tarieven we de samenwerking met elkaar aan gaan. Ook het beëindigen van de gehele opdracht is een belangrijk aandachtspunt in de overeenkomst.
Wij verlonen u voor het overeengekomen tarief, zorgen voor inhouding en afdrachten van loonheffing/premies en wij verzorgen de jaaropgaven na afloop van een jaar. Tevens omvat de opdracht uiteraard de facturatie aan de opdrachtgever, die loopt via ons kantoor. Van belang daarbij is een juiste toepassing van de btw-regels en een gegarandeerde betaling door de opdrachtgever. Deze details kunnen we uiteraard goed met elkaar en met de opdrachtgever afstemmen. Tevens zal in een gesprek stil worden gestaan bij de overige aandachtspunten zoals uw verzekeringen.
Het via de periodieke factuur op ons kantoor ontvangen bedrag (veelal zonder btw) kent dan ook de volgende opbouw:
- de overeengekomen vergoeding voor uw diensten aan de opdrachtgever
- de loonheffingen/premies daarover
- de overeengekomen vergoeding voor de payroll service
Uiteraard leveren wij uitsluitend maatwerk oplossingen op dit gebied, neemt u gerust contact met ons op om eens nader van gedachten te wisselen. Er zijn geen kosten verbonden aan een oriënterend gesprek, en het is volledig vrijblijvend.